על חנויות Pop-up בטח שמעתם, חנויות קונספט הצצות להן לתקופה מוגבלת (שבוע – שלושה שבועות), עושות באז ונעלמות.
פתיחת החנות מלווה בכיסוי תקשורתי, פרסום, סלבס מצטלמים, מוסיקה ועוד.
מטרתה העיקרית של חנות ה- Pop-up אינה מכירות, כי אם חיזוק והעצמת המותג וחוויה ייחודית למבקרים בה.
בחו"ל, ארה"ב למשל, ישנן חנויות הנודדות בין הערים והמדינות השונות. ואז נוצר עניין רב, ציפייה של לקוחות לכך שהחנות תגיע לעירם / מדינתם ומעקב אחר מעברה בין הערים והמדינות השונות. בארצנו הקטנטונת, יתכן וזה יהיה פחות רלוונטי, מפאת קטנטנותה.
טרנד חנויות ה- Pop-up עשה עלייה לא מזמן. לפני כחודש שטראוס פתחה בנמל חנות Pop-up למגנום, ולפני כן חוגלה לחיתולי האגיס ג'ינס. מעבר לים, טרנד חנויות ה- Pop-up מוכר וידוע, וטרנד ה- Pop-up החל לגלוש גם לתחומים נוספים כגון מועדונים ובתי מלון.
להלן מספר דוגמאות:
Pop-up Nightclubs
מועדון הצץ לפרק זמן מוגבל.
ה- Pop-up Nightclubs עובד יפה בחו"ל, בעיקר בקרב צעירים. אלמנט ההפתעה משפיע מאוד ויוצר באז חיובי במיוחד.
ה- SoCo Cargo Experiment, שנוצר בעבור Southern Comfort , מכיל ארבע מכולות ניידות, שניתן לערום זו לצד זו ו/או אחת מעל השנייה, כבניין קוביות ענקיות. את המבנה ניתן להקים ביום אחד בלבד, כך שהוא יכול לצוץ לצידי הדרך, בקרבת פסטיבל או כל אירוע המתקיים בחוץ. המועדון מכיל בדרך כלל בר, במה ואזור טרקלין. הפוקוס העיקרי משתנה בהתאם למיקום ולצורך, המבנה יכול לשמש כמועדון, מקום להופעות חיות או גלריה.
ה- Pop-up Nightclub הראשון היה באי Cockatoo, בסידני, אוסטרליה, באוקטובר 2006.
לאחר מכן, בפברואר 2007, במהלך פסטיבל St Kilda במלבורן, ה- SoCo Cargo ארחו מספר הופעות חיות.
ולאחר מכן נערך בפסטיבל Adelaide's Garden of Earthly Delights, בו המבנה הפך למועדון ריקודים בו הופיעו DJs מובילים מהאזור.
בברצלונה וליסבון, ה- Kubik, פתח את דלתותיו זמנית.
ה- Kubik נבנה ממיכלי מים הנערמים אחד על השני. התאורה בכל קובייה מבוקרת בנפרד והופכת לתפאורת רקע המתחלפת בהתאם למוסיקה.
Kubik Barcelona מוקם בו זמנית בשני מיקומים שונים: האחד הואר בירוק והשני בצבע ארגמן. בימים ראשון עד חמישי הוא פעל כבר וטרקלין. ובימים שישי עד ראשון, פעל כמועדון. Kubik Barcelona היה בחסות שלוש חברות משקאות: Estrella Galicia (בירה), Strongbow Gold (סיידר תפוחים) ו- Burn (משקה אנרגיה).
Kubik Lisbon היה אחד מהמתחמים באירוע ה- Creamfields הפורטוגלי, בחסות Bacardi.
שני האירועים נסגרו בתום הקיץ.
Pop-up Bake sales
בלוס-אנג'לס ישנה מגמה של מכירה ניידת של מאפים. הלקוחות מתעדכנים מראש היכן ומתי תתקיים המכירה ומגיעים לשם.
Treat Street, הוא דוכן מאפה נודד (הדוכן עצמו הוא עבודת יד), בעיקר מופיע לצד כבישים צדדיים.
כמובן שאין חידוש רב במכירת מאפים ביתיים. החידוש הוא בכך שהדוכן מופיע זמנית במקומות שונים, ומעורר את יצר ההרפתקנות של הלקוחות על ידי כך שעליהם לפתור חידות ולאתר רמזים על מנת להגיע שוב לדוכן. לקוחות Treat Street הרוצים לשוב ולקנות בדוכן, צריכים להיכנס לבלוג הדוכן, לחפש רמזים ולפתור חידות על מנת לגלות מה יהיה מיקומו הבא.על גבי החשבונית מצויין "Secret bakery". סביר להניח שבעלי הדוכן לא יראו רווחים גדולים במיוחד מהפעלת דוכן מקומי למכירת מאפים ביתיים. אך הרעיון יוצר באז ללא הוצאות גדולות.
Pop-up Hotels
סביר שמעטים מאיתנו היו נופשים במלון Pop-up, אבל ישנם מקרים בהם הוא יכול להיות רלוונטי, תלוי בסיטואציה.
מלון Movil הספרדי, הוא קרון מגורים ענק שניתן לגרור אותו לכל מקום ולהפכו למלון בן שתי קומות תוך 30 דקות. המלון מכיל 11 חדרים ויכול לארח עד 40 אורחים. הוא מרווח דיו ויכול לשמש למסיבות חתונה, מפגשים משפחתיים וקמפינג יוקרתי לקבוצת חברים גדולה. כל חדר מכיל אמבטיה, מסך פלזמה, DVD, גישה לאינטרנט ועוד. בר או מסך קולנוע - תלוי בתצורת הקרון. עלותו לסופ"ש 7,000 יורו.
Pop-up entertainment
MobMov היא מערכת קולנוע נייד הצצה במקומות שונים מיד שבוע - מעין מיני דרייבאין.
המערכת הוקמה בשנה שעברה ע"י צעיר בן 25 מקליפורניה, שרצה ליצור קולנוע נייד לחבריו. במשך הזמן הצטרפו עוד ועוד חברים
ו- MobMov הפכה במשך הזמן לציבורית, עם תפוצת אימייל רחבה ללו"ז הופעות וסרטים. המערכת מכילה DVD, מקרן וספק כוח המורכבים ברכב, ומשדר על מנת שהצופים יוכלו לשמוע ברכבם את הסרט.
מעניין מה מהנ"ל יגיע למחוזותינו בקרוב...
(הדוגמאות לקוחות מ- Sprinwise)